Het asfalt van Indianapolis wacht op rubber. Honda en Chevrolet Indy cars worden geprepareerd. 26 mei aanstaande tonen de mooiste vrouwen heupwiegend schoonheid in de pits en gillen de motoren over het ovaal. Welke coureur wint de Indy 500?
Het asfalt van Indianapolis wacht op rubber. Honda en Chevrolet Indy cars worden geprepareerd, de paardenkrachten gebundeld, de carrosserie nog een keer gepoetst. 26 mei aanstaande tonen de mooiste vrouwen heupwiegend schoonheid in de pits en gillen de motoren over het ovaal. De 97ste Indy500 staat in de startblokken, het zwart-wit geblokt is gestreken. Een race over 500 miles zonder echte bochten. In de slipstream wordt brandstof gespaard, een bandenwissel of tankbeurt moet op het juiste moment worden ingepland. Twee jaar geleden vielen maar liefst vier auto’s in de laatste vijf ronden stil zonder benzine. Autosport kan wel degelijk spannend zijn, in Amerika weten ze hoe dat moet. Geen enkele autorace kent meer positiewisselingen en neutralisaties na een crash dan de Indy500.
Pole position levert punten op voor de Indy Car series, maar is zeker geen garantie op een goede eindklassering. In een sliert gieren de motoren als een Chinese draak door de straten van Peking tijdens de jaarwisseling over de baan. Nog even wachten of nu inhalen? Wanneer kies ik voor de aanval? Achter het stuur zijn de G-krachten enorm, de druk immens, beslissingen moeilijk te nemen. Daarom staat de Indy500 vast op de kalender van de Glazen Bol. Aanstaand weekend is de kwalificatie. Welke coureurs halen direct de vereiste minimale snelheid en wie worden veroordeeld tot de zogenaamde Bumpday? Op 18 mei barst de strijd los voor de beste startplekken, een boeiend spektakel volgens een heus knock-out systeem. Interessant om te volgen. Daarna pas inzenden mag, even wachten kan lonen. Alle auto’s die zijn ingeschreven voor de Indy500 staan op onze antwoordenlijst, maar het is nu nog onbekend of door alle coureurs de kwalificatie zullen halen. Opletten dus. Inzenden kan vanaf as woensdag. Wie wint de Indy500?
Vorig jaar crashte Takumo Sato in de laatste ronde en reed Dario Franchitti onbedreigd naar de finish. Traditiegetrouw ontvangt de winnaar in Indianapolis een fles melk! Mmmm lekker.
Maar hij zit er in elk geval goed bij.
Helaas zit het er dit jaar niet in dat ik met autorace in 1x kampioen word.
19:54:53: Rob Lenting: Kort bij elkaar hoor! Eerste 8 binnen 2 seconden 19:57:19: Rob Lenting: 14. Dixon op 5.016 sec 20:02:30: Rob Lenting: 4de serie pitstops 1. Hunter-Reay, 2. Andretti, 3. Kanaän, 4. CAstroneveS 20:06:30: Rob Lenting: AJ Visi pakt de leiding 20:06:59: Karsten van der Kraaij: Dixon kruipt naar voren
20:59:28: Rob Lenting: Eens Brief schrijven 20:59:51: Rob Lenting: Het gekke is dat niemand het erg vindt 21:00:16: Rob Lenting: Zit je dan 2 uur naar te kijken 21:00:22: Bart van Pruissen: Wat een kut finish! Kijk nooit meer! 21:00:24: Bart van Pruissen: Houdoe
21:01:36: Karsten van der Kraaij: Halve avond zitten kijken, ff zoon weg brengen en mis finish 21:01:37: Karsten van der Kraaij: Verdomme 21:04:05: Jeroen Kloet: Niks gemist dus kraaij 21:04:28: ‪+31 6 11004379‬: Jammer gasten, maar iemand moet toch blij zijn met deze finish? 21:05:14: Jeroen Kloet: Nee 21:05:23: Jeroen Kloet: Niet zo 21:08:12: Karsten van der Kraaij: Toch kut 21:09:12: Rob Lenting: Munoz tweede! Michiel Oosterhoff gister geluk, vandaag misschien wel meer Runner up Van Stapele loopt 10 punten mis
21:09:56: Rob Lenting: Finish onder de gele vlag Iedereen kent de regel Kennelijk Daarom zoveel positie wisselingen